Dopiero trzy pierwsze dni ferii za nami, a już tak wiele sie działo! Uczniowie naszej szkoły wspaniale spędzili czas na basenie, w parku trampolin, na sali gimnastyczniej czy też na zajęciach robotyki z Ozobotami oraz ucząc się obsługi dronów (zakupionych w ramach Laboratoriów Przyszłości).
Czytaj dalej...Lekcja chemii w kl. 8b. Uczniowie na zajęciach chemii przeprowadzali doświadczenia, tzw. reakcje strąceniowe, podczas których mogli się przekonać jak wyglądają osady nierozpuszczalnych soli i wodorotlenków. Swoje spostrzeżenia i przebieg reakcji musieli zapisać na kartach pracy. Sprzęt laboratoryjny i odczynniki pochodzą z Programu Laboratoria Przyszłości.
Czytaj dalej...Lekcja chemii w kl. 8b . Uczeń Nikodem Sopyłło prezentuje doświadczenie pt. Reakcje magnezu z kwasem solnym i kwasem siarkowym VI, pod kierunkiem nauczyciela chemii p. Beaty Strąk. Sprzęt laboratoryjny i odczynniki chemiczne pochodzą z Programu Laboratoria Przyszłości.
Czytaj dalej...W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy III „a” na zajęciach kodowania z programowaniem mieli okazję poznać drony. Dzieci uczyły się latać dronami, przestrzegając zasad bezpieczeństwa. Była to lekcja dobrej zabawy,wszyscy bawiliśmy się znakomicie 🙂
Czytaj dalej...Drukarki 3D to narzędzia o szczególnym znaczeniu w edukacji, gdyż łączą przyjemne z pożytecznym – bawią i uczą. Połączenie nauki z zabawą zawsze wychodzi na dobre. Do tego sprawiają wiele frajdy i pobudzają wyobraźnię – oferują przysłowiowe morze możliwości. Drukarki 3D to nie tradycyjne zabawki. To przede wszystkim narzędzia edukacji, które kształtują młode umysły. Nie ...
Czytaj dalej...W ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie na lekcjach fizyki montowali obwody elektryczne prądu stałego wedłyg schematów. Kolejnym zadaniem było narysowanie układu według otrzymanych elementów. Dzięki temu zrozumieli zasady działania prostych obwodów elektrycznych oraz ich elementów, jak i zdobyli umiejętności ich budowy.
Czytaj dalej...Na lekcjach fizyki korzystaliśmy z maszyny elektrostatycznej zakupionej dzięki projektowi „Laboratoria Przyszłości”. Maszyna ta służy do wytwarzania i gromadzenia ładunku elektrycznego. Uczniowie na własnej skórze doświadczali przeskoku iskier, które zostały uchwycone na zdjęciach.
Czytaj dalej...Nauczyciel ma pełną kontrolę nad wirtualnym światem, do którego zaprasza uczniów. Wspaniały system kontroli ClassVR pozwala śledzić oczy uczniów w trakcie prowadzenia lekcji. Wirtualna rzeczywistość (VR) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) wprowadzają uczniów w trójwymiarowy świat, pozwalając zobaczyć na wyciągnięciu dłoni miejsca, przedmioty i zjawiska niedostępne na zwykłej lekcji w szkole. Zajęcia przeprowadziła: Marzena Sadura ...
Czytaj dalej...